Due Date

Robert Downey JR, Zach Galifianakis, Jamie Foxx, Juliette Lewis
Regi: Todd Philips

Man försöker desperat övertyga oss om att den här filmen är rolig. Med val av skådespelare, regissör, handlingen och hur scenerna byggs upp. Synd att det inte är det. Peter och Ethan gör en motvillig kust till kustresa i USA efter ett missöde på flygplatsen i Chicago, som belagt dem med flygförbud. Peter måste hem till födseln av sitt barn och Ethan har ett möte med en agent i Hollywood. Karaktärerna har byggts helt åt helsike. Ethan ska vara den aningslösa olyckskorpen och Peter den normale med ett hetsigt humör. Ingen av dem är trovärdiga eller lätt att tycka om. Ethan är för korkad och ologisk för att vara trovärdig. Peters karaktär är skrämmande i hans konstanta humörsvängningar och utbrott som ofta slutar med att han slår inte ont anande vuxen, barn eller djur och sedan bortförklarar sig med: - "Jag vet inte vad som hände, jag såg rött, det var inte mitt fel." Inte en egenskap jag vill se hos filmens protagonist och blivande familjefar. Vill du se en bra "omaka par gör kust till kust-resa" ska du istället se Raka spåret till Chicago (Plains, trains and automobiles) med Steve Martin och John Candy.

/Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0