Get him to the Greek

Regi: Nicholas Stoller
Manus: Nicholas Stoller, Jason Segel
I rollerna, bl.a.: Jonah Hill, Russel Brand, Sean Combs

Stoller och Segels tidigare samarbete gav oss filmen Forgetting Sarah Marshall (Dumpad, på svenska), en fantastisk komedi jag varmt kan rekommendera.

Get him to the Greek är lite av en inoficiell uppföljare till den filmen - vi får återse karaktären Aldous Snow (Brand), en världsberömd brittisk rockstjärna, som har gått från biroll till huvudroll. I den här filmen får den unge Aaron Green (Hill) ett jobb av sin chef (Combs) på skivbolaget han arbetar: han ska åka till England och hämta hem Snow för att han ska få göra sin comeback på den stora scenen the Greek Theatre i Los Angeles.

Filmen blir en fartfylld, festlig resa där det visar sig att en rockstjärna inte är så lätt att frakta från en plats till en annan. Russel Brand är fantastiskt rolig och Sean Combs bidrar till att göra filmens klimax väldigt underhållande. Tyvärr tycker jag Jonah Hill underpresterar och jag fick känslan av att filmen kunde varit så mycket mer...

Jag vill ändå rekomendera Get him to the Greek, tre kaninaren är stark och filmen klart sevärd!

/Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0