Det regnar köttbullar

Det regnar köttbullar är en animerad långfilm om en eccenrisk ung uppfinnare som heter Flint. Flint bor i en liten stad på en ö, som bara är känd för att de säljer sardiner och det är det enda staden har att visa upp. Men plötsligt så uppfinner Flint en apparat som förvandlar vatten till mat och råkar av misstag skjuta upp den i atmosfären där den suger ut sig vatten ur moln och således börjar det regna alla möjliga kulinariska maträtter, Flint kan själv bestämma vad som ska stå på menyn genom att skicka uppfinningen kommandon.

Så filmen är lite av en barndomsdröm; det regnar alla möjliga goda maträtter och barnen kan åka pulka på kullar av glass och chokladsås. som ni förstår så är sensmoralen att överkonsumtion inte är bra och efter ett tag börjar det regna maträtter alltför stora för att det ska vara ofarligt. Men trots att det är en film avsedd för barn är den full av roliga karaktärer med roliga repliker som verkligen charmerar även vuxen publik. Filmen har en mycket imponerande rollista, eller röstlista, till exempel Bill Hader, Anna Faris, James Caan, Andy Samberg, Bruce Campbell, Mr T (Andy och Bruce har i min smak de roligaste karaktärerna) och Neil Patrick Harris som en fåordig men jävligt rolig apa.

det var längesen jag såg en så bra animerad film och den fungerar absolut för alla åldrar. Det ska väl dock sägas att jag såg den på engelska vilket såklart är en fördel (tycker jag) och dessutom fick jag se den utan svenska subtitles!

Gillar du animerat kommer du förmodligen gilla den här rullen, det gjorde jag!

/Jonas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0