The Eclipse

Det tråkigaste med Göteborgs filmfestival är utan tvekan programmet. Alltså den tegelstensliknande boken som presenterar filmutbudet i närmast slumpvis ordning. Utbudet är helt enkelt för stort för att presenteras på ett överskådligt sätt i en trycksak, och det slutar oftast med att jag ger upp läsningen och börjar chansa istället. Oftast vinner filmer ändå på att man vet så lite som möjligt om dem på förhand.

The Eclipse var det enda som gick att välja på en sen tisdagkväll, därför blev det ett besök. Vad jag fick se var ett irländskt triangeldrama med en del övernaturliga inslag. Mer vill jag egentligen inte säga, för jag gillade de överraskningar jag själv fick under visningen. Skräckfilm- och thrillers är inte personliga favoritgenres direkt, men blanda in lite välskrivna karaktärer och mer handling än bara skrämseleffekter och jag är intresserad. The Eclipse är inte en blivande klassiker bland gränsöverskridande filmer, men väl värd att se en tisdagkväll.

/Kennet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0