I love you Philip Morris

Jim Carrey tar stor plats. Det är svårt att vara den andra stora rollen i hans filmer, för han tar lätt över och stjäl hela showen. Detta är definitivt fallet i I love you Philip Morris. Ewan McGregors karaktär är mest med i titeln. I övrigt är han väldigt blek och frånvarande. Ett alibi för Jim Carreys handlingar. Det gör filmen obalanserad. Detta är en enmansföreställning utan en riktigt vettig röd tråd. En stapling av roliga, vansinniga scener som visar upp Jim Carreys humorregister. Många delar är underhållande, färgstarka och galna. Jim Carrey har ju trots allt tränat på rollen som notorisk lögnare några gånger. Det räddar filmen som annars hade tappat bort sig helt. Den kunde ju också fått haft en lite mer realistisk och mindre överdriven gestaltning av gaykillar. Men det hade jag inte förväntat mig, så det tänker jag denna gång se mellan fingrarna med. Det märks att filmskaparna är nöjda med att de tar upp ämnet och känner sog vågade som gör det. Jag kan låta dem ha den vanföreställningen intakt.

/Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0