Vill jag vissla så visslar jag

Silvu lever en hård tillvaro i fängelse, men har bara fåtalet veckor kvar. Då kommer Silvus bror på ett mycket plötsligt besök och berättar att han ska flytta med deras mamma till Italien. Filmen utvecklas till en psykologisk fallstudie i hur en människa kan handla i en mycket svår situation. Att kämpa för att ens egna mörka historia inte ska återupprepas och viljan att till varje pris ställa allt rätt utan att ha några verkligt bra strategier.
Vill jag vissla så visslar jag skildrar vardagen för de intagna på ett trovärdigt sätt och allt i filmen känns väl grundat och förankrat.

Regi:Florin Şerban
År:2010
Land:Rumänien

Recenserad av
Mio Lee Rapp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0