The Young Victoria

När filmen rullar igång och jag inser att det är en brittisk kostymfilm jag ska få se så känner jag en tyngd läggas över mig. Jag har aldrig varit direkt förtjust i den filmgenren - pompösa britter, som rider omkring, vadandes i  alldeles för mkt pengar och makt. Det känns som det gjorts tillräckligt många gånger nu. Men den här filmen var inte alls som jag hade väntat mig. Filmen är en välgjord, spännande kärlekshistoria, visade det sig, om den unga drottningen Victoria och prins Albert. Emily Blunt och Rupert Friend spelar de bägge huvudrollerna, och tillsammans med en rad andra övertygande halvkända skådisar hjälpte dom mig att verkligen komma in i filmen.

Hade jag skrattat eller gråtit hade filmen kommit upp till ett högre betyg, men jag kände mig inte tillräckligt berörd för att dela ut mer än tre kaniner. En film för dig som gillar brittisk kostymfilm, bra okända skådisar, kärlekshistorier och politiskt rävspel.

/Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0