Tidsresenärens hustru

Tidsresenärens hustru handlar om Henry, en man (spelad av Eric Bana) som kan resa fram och tillbaks i tiden (ofta reser han i tiden utan att kunna styra över det), och den relation han får med den vackra kvinnan Clare (spelad av Rachel McAdams). Våra huvudrollsinnehavare övertygar men även hela filmteamet, från fotot, till musiken till regissören får mig att känna mig mycket berörd av filmen. Och så själva manuset såklart. Jag menar, att göra en renodlad kärlekshistoria med timetravelling är ju en mäktig idé! Jag är glad att de inte koncentrerade sig för mycket på problematiken kring hur man kan ändra framtiden genom att resa tillbaks i tiden och ändra på något. Det var inte det centrala i filmen.

Nej för mig kändes det som de logiska luckor som fanns, att ifrågasätta vissa tveksamma detaljer var småsaker som kom fram först flera dagar efter jag sett filmen och tänkt efter ordentligt. I salongen satt jag med tårar i ögonen och kunde inte bry mig om något annat än det filmen ville att jag skulle bry mig om. Och då tycker jag att en film lyckats. Fyra kaniner!

/Jonas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0