Bröllopsfotografen

Bröllopsfotografen är en film med mycket färg, ett härligt soundtrack och ett mycket snyggt foto. Den har en gedigen uppsättning talangfulla skådespelare och en begåvad regissör och manusförfattare i Ulf Malmros.
Filmen kickar igång precis så som jag hade hoppats - en känsla av Smala Sussie fast med en helt ny plot. I denna film ska den manligen huvudpersonen bege sig till storstan för att göra karriär som fotograf, bröllopsfotograf dessutom. Ni förstår säkert att det kommer innebära en hel del konflikter när den bonnige, frispråkige värmlänningen invaderar den fisförnäma överklassen. Men det finns hopp även för överklassen när Tuva Novotny tar vår huvudperson för den han är och en kärlekshistoria blommar upp.

Jag vill inte säga så mycket mer om vad som händer i filmen. Men jag blev besviken på hur jag kände mig snuvad på en bra feelgood film. Personligen blev jag mer deprimerad och tappade tron för att människor vågar stå för dom de är och bry sig om det som verkligen är viktigt i livet. Filmen öppnar starkt men för mig gled den sakta nedåt i betygskalan tills jag inte kan belöna den med fler än två kaniner, om än en stark tvåa. 

/Jonas
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0